FAQ

FAQ

Hur lång är leveranstiden?

Från att du gör en beställning till att du får hem tavlan tar det ca 4-8 arbetsdagar. (Tillverkning av skiss och tavla 2-5 arbetsdagar, Leverans 2-3 arbetsdagar.  Leveranser kan ta någon dag extra vid försening hos fraktbolaget eller för leveranser långt norrut, ute på landsbygden dit post inte levereras dagligen, eller vid ovanligt hög belastning i vår produktion (vid högtider så som jul och nyår).

Vilket fraktbolag skickar ni med?

Vi har avtal med Postnord Mypack Collect (uthämtning) när beställningen är klar får du ett spårningsnummer. Paket till företag skickas med Postnord DPD Företagspaket (leverans till dörr). Riktigt stora försändelser skickas normalt med UPS.

Hur spårar jag min försändelse?

Du får ett sändningsnummer när din beställning skickas från oss.

Försendelser som skickas med PostNord spåras via www.postnord.se

Försändelser som skickas via UPS spåras via www.ups.se

Om ditt sändningsnummer ej fungerar, vänligen kontakta kundtjänst.

Hur mycket kostar frakten?

Vi har en fast fraktkostnad på 89kr

Ej uthämtat paket?

Om din beställning skickas i retur till oss på grund av att du inte hämtat ut ditt paket debiterar vi 199kr. Detta för att täcka hanteringskostnader och dubbla frakter (tur och retur).

Mitt paket är skadat! Vad gör jag?

Har en transportskada uppstått och ditt paket är skadat vid leverans ska du reklamera detta direkt till transportören. Ta inte emot ett paket eller skriv under ett leveransgodkännande innan du granskat att paketet är intakt.

Har du missat att reklamera vid leverans kontaktar du Postnord kundtjänst. www.postnord.se

Min tavla är skadad! Hur reklamerar jag?

Alla eventuella skador måste dokumenteras. Ta en bild på skadan, beskriv skadan, ange ditt namn, telefonnummer samt ordernummer och skicka ett e-mail till kund@nordiccanvas.se

Vi behandlar ditt ärende omedelbart och svarar normalt inom 24 timmar.

Kan jag ångra mitt köp?

När du har godkänt skissen för din tavla börjar den tillverkas och därmed går det inte att ångra ditt köp.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse?

Vi skickar alltid ut en orderbekräftelse direkt efter genomförd beställning. Har du inte fått någon orderbekräftelse inom ett par minuter så kan detta bero på att du angett fel e-postadress vid beställning. Eller att orderbekräftelsen hamnat i din skräpkorg. Vänligen kontakta kundtjänst kund@nordiccanvas.se  om du inte fått din orderbekräftelsen och inte hittar den i din skräpkorg. Vi kontrollerar då att din beställning är korrekt och skickar ut en ny orderbekräftelse.

Jag har inte fått någon sms-avisering?

Detta kan bero på att telefonnumret du angett vid beställning inte är korrekt. Vänligen kontakta kundtjänst kund@nordiccanvas.se om du ej mottagit SMS-avisering senast 5 dagar efter beställning.

Vilka filformat fungerar?

Gångbart filformat är JPG som också är det vanligaste formatet för bilder.

Är Nordic Canvas säkert att beställa ifrån?

Vi är personuppgiftsansvariga vilket innebär att dina uppgifter lagras säkert på våra servrar och endast används vid kundkontakt och marknads och kundundersökningar. Vi lämnar inte ut personuppgifter eller e-postadresser till tredje part. 

Vår betalningsleverantör är Klarna och du betalar säkert och smidigt via Klarna Checkout https://www.klarna.com/se/shop-directory/

Blir självporträttet likadant som på den bild jag skickat?

Våra konstnärer utför självporträttet i vår egna stil och anpassar det för det bästa resultatet. Har du önskemål att ändra nått till exempel frisyren eller någon detalj var extra tydlig med det när du skickar in ditt foto.

Hur kontaktar jag kundtjänst?

Via epost: kund@nordiccanvas.se

Vi svarar på era frågor inom 24h 

Kundtjänst har öppet:
Mån-Tors 08.30-17.00
Fredag 08.30-16.00

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.